آئودی Q4 e-tron - 2021

 

آئودی Q4 e-tron جدید 2021 اکنون برای سفارش در دسترس است

این خودرو بیش از 300 مایل برد دارد و به عنوان مدل های استاندارد SUV

و Sportback در دسترس خواهد بود

 

 

Q4 e-tron جدید به صورت SUV معمولی و Sportback در دسترس است و

    از همان پلت فرم ID.4 SUV استفاده می کند

    برد آن 316 مایل می باشد.

SUV استاندارد در کنار نسخه Sportback مدل سبک کوپه ای موجود است. Q4 e-tron کم هزینه ترین ماشین الکتریکی

آئودی تا به امروز است ، اگرچه  قیمت ها از حدود 40،000 پوند شروع شود. تحویل Q4 قبلاً آغاز شده است. قرار است

اولین مشتریان Q4 Sportback e-tron خودروهای خود را در اکتبر 2021 تحویل بگیرند.

قیمت Q4 e-tron از 40،750 پوند و برای Sportback از 42،250 پوند شروع می شود. چهار سطح تریم و

سه پیشرانه در دسترس است .

این اولین مدل تولیدی آئودی است که از پلت فرم MEB گروه VW استفاده می کند ، که با Volkswagen ID.4 SUV

و Skoda Enyaq iV مشترک است. از دیگر رقبای نزدیک می توان به مرسدس EQA ، فورد موستانگ

ماچ-ای و تسلا مدل Y اشاره کرد.

 

 

قسمت جلویی این خودرو از طراحی SUV با نام تجاری شرکت با سرپوش کمی بلند و یک جفت چراغ LED باریک برخوردار

است که به عنوان یک گزینه قابل ارتقا به LED های ماتریکس خواهد بود. در جلوی پنجره مشبک ، یک قطعه برجسته تر و

تمیزدر لبه آن دیده می شود که مشابه Q8 SUV است. در کناره ها ، بال های جلو و عقب دارای یک خط برش تیز هستند

که باعث می شود خودرو پهن تر به نظر برسد. در زیر این یک جفت خط زاویه دار وجود دارد که از درها و آستانه های پایین تر

عبور می کند. آرم های کوچک آئودی در صفحه چهارم عقب دیده می شوند. قسمت عقب خودرو دارای طراحی پیچیده ای از

چراغ عقب ، شبیه به خودروی اسپرت e-tron GT و یک دیفیوزر عقب است.

همانطور که در کل دامنه آئودی معمول است ، خریداران می توانند روکش نقره ای متضاد را در اطراف مشبک ، محوطه

پنجره و نشان ها انتخاب کنند. یک مدل Black Edition این مدل را برای تزئینات سیاه عوض می کند. طیفی از رینگ های

آلیاژی 19 تا 21 اینچی در خط تولید Q4 e-tron در دسترس خواهد بود.

***

پیشرانه الکتریکی اتومبیل و پلت فرم MEB به عملی بودن کمک می کند. در مدل استاندارد Q4 e-tron ، یک صندوق

عقب 520 لیتری با صندلی های عقب تاشو تاشو 40:20:20 به صورت ایستاده وجود دارد که با جمع شدن به 1490 لیتر

افزایش می یابد. Sportback فضای ذخیره سازی کمی بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد ، 535 لیتر با صندلی های

عقب در حالت ایستاده وجود دارد که با تا شدن صاف تا 1460 لیتر افزایش می یابد.

فضای داخلی Q4 e-tron نشانه های طراحی جدیدترین A3 را به خود اختصاص می دهد ؛آئودی ادعا می کند که به

لطف بسته بندی پیشرانه الکتریکی ، فضای داخلی آن به اندازه SUV Q5 جادار است.

فرمان شش ضلعی ، دارای کنترل های حساس به لمس با بازخورد لمسی است. خوشه شماره گیری دیجیتال کوپپیت

مجازی آئودی همچنین دارای یک پنل 10.25 اینچی به صورت استاندارد و یک نسخه بزرگتر 12.3 اینچی در لیست گزینه ها

است. این با یک صفحه نمایش لمسی سرگرمی استاندارد 10.1 اینچی در مرکز داشبورد تکمیل می شود ، که

دارای یک سیستم  پیشرفته sat

nav و یک برنامه ریز مسیر است که می تواند نقاط شارژ را در سفرهای طولانی تر اضافه کند.

فناوری جدید شامل یک نمایشگر سر به جلو با واقعیت افزوده است. این قابلیت نشان دادن مسیرهای نشستن

به سمت راست را در حدود 10 متر جلوتر از اتومبیل هنگام رانندگی دارد که فقط از دید راننده قابل مشاهده است.

در حالی که مشخصات کامل مدلهای انگلستان هنوز به طور کامل تأیید نشده است ، به نظر می رسد انواع مختلفی

از فناوری ایمنی از جمله کمک تصادف ، کمک نگهدارنده خط ، تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی و کروز

کنترل تطبیقی ​​در دسترس خواهد بود.

***

خریداران انگلستان همچنین می توانند از بین گزینه های مختلف تزئین داخلی ، از روکش چرم واقعی و

چرم Nappa تا گزینه چرم مصنوعی ساخته شده توسط بشر ، انتخاب کنند.

عملکرد ، پیشرانه و شارژ

QU e-tron SUV از پلت فرم MEB اختصاصی گروه VW برای اتومبیل های برقی استفاده می کند ، دقیقاً مانند فولکس واگن

ID.3 هاچ بک و ID.4 SUV. این ویژگی، شاسی باتری ها و موتورهای الکتریکی را برای بهبود دینامیکی و هندلینگ پایین

نگه می دارد.

 

 

هنگام شروع حرکت ، Q4 35 e-tron با یک موتور الکتریکی نصب شده در عقب و تولید باتری 168 اسب بخار و

باتری 52 کیلووات ساعت دامنه خود را آغاز می کند. این پیشرانه برای مدل SUV معمولی قادر به سرعت 0-62

مایل در ساعت در مدت زمان نه ثانیه و برد تا 208 مایل است. زمان شارژ هنوز به طور کامل تأیید نشده است اما آئودی

گفته است که 35 e-tron با شارژ سریع 100 کیلووات و شارژرهای دیواری خانگی 7.2 کیلووات سازگار خواهد بود.

Q4 40 e-tron دارای یک موتور الکتریکی قدرتمندتر 201 اسب بخار است که سرعت آن را کمی سریع تر می کند.

0-62 مایل در ساعت 8.5 ثانیه طول می کشد و حداکثر سرعت آن 99 مایل در ساعت است. این دارای یک باتری

بزرگتر 77 کیلووات ساعت است که منجر به رقم قابل توجهی بزرگتر تا 316 مایل برای SUV معمولی می شود.

پرچمدار Q4 50 e-tron quattro از همان باتری 77 کیلووات ساعتی در مدل میان رده استفاده می کند اما دارای یک

موتور الکتریکی در محور جلو و همچنین یکی در عقب است که آن را به چهار چرخ محرک تبدیل می کند. قدرت به 295 اسب

بخار افزایش می یابد و فقط در 6.2 ثانیه با حداکثر سرعت 112 مایل در ساعت 0-62 مایل در ساعت را کنترل می کند.

هر دو 40 و 50 e-tron می توانند با حداکثر سرعت شارژ 125 کیلووات سریع شارژ شوند ، آئودی ادعا می کند ده

دقیقه شارژ چیزی بیش از 80 مایل برد دارد. همچنین هر دو مدل با شارژرهای دیواری AC 11kW سازگار هستند.

 

 

هر Q4 e-tron دارای شش حالت درایو قابل انتخاب از جمله "راحتی" و "خودکار" برای رانندگی عادی است. حالت «فردی» به رانندگان

اجازه می دهد تنظیمات اتومبیل را با حالت «پویا» شاسی و پاسخ گاز را تیز کنند. همچنین دارای یک جفت حالت بهینه سازی باتری است

که برای بیرون بردن از حداکثر محدوده ممکن طراحی شده است ، با "محدوده" حداکثر سرعت را به 55 مایل در ساعت محدود می کند ،

که در تنظیم "کارایی" به 80 مایل در ساعت افزایش می یابد.

آئودی تأیید کرده است که Q4 e-tron در چهار سطح از جمله مدل منحصر به فرد نسخه Edition 1 در دسترس خواهد بود.

این دامنه با تریم اسپرت آغاز می شود که دارای رینگ های آلیاژی 19 اینچی است و با رنگ خاکستری گرافیت

به پایان رسیده است. همچنین دارای تریم های خارجی خاکستری متضاد ، محیط اطراف پنجره براق و چراغ های

جلوی LED است. قیمت مدل اسپورت از 40،750 پوند شروع می شود.

مدل های S از ویژگی های اسپرت اضافی با سپرهای جلو و عقب جایگزین ، تزئینات نمای بیرونی کرومی ،

شیشه محافظت از عقب و رینگ های آلیاژی 20 اینچی برخوردار هستند. فضای داخلی دارای

آرم های 'S' در سراسر ، و همچنین طاقچه های روشن در ، تابلوی راهنمای مشکی ، فرمان با چرم اصلاح شده

و صندلی های پارچه ای و چرم مصنوعی است. قیمت  خط S از 42،850 پوند شروع می شود.

 

 

در زمان راه اندازی ، تریم ویژه نسخه 1 با قیمت 46945 پوند در دسترس خواهد بود. این مدل روی کیت استاندارد

انباشته می شود و چراغ های جلو ماتریکس LED ، یک بسته سبک طراحی بیرونی مشکی و سیستم تعلیق اسپرت

به آن اضافه می شود ، چراغ دوم 15 میلی متر از ارتفاع سواری کم می کند. در داخل ، یک فرمان شش ضلعی جدید

مجهز به پدل های شیفت است که از آنها برای جابجایی بین حالت های بازسازی باتری استفاده می شود.

Vorsprung با رده بالا ، رینگ های بزرگتر آلیاژی 21 اینچی و سانروف پانوراما را به تزئینات خارجی متضاد

مشکی اضافه می کند. به روزرسانی های داخلی شامل صندلی های اصلاح شده چرمی Nappa ، همراه با اتصال

و شارژ تلفن های هوشمند بی سیم و سیستم استریو ممتاز Sonos است. همچنین نسخه پیشرفته ای از تنظیم

شماره گیری دیجیتال کابین مجازی Audi ، با اضافه کردن یک گرافیک e-tron خاص ارائه می شود. کیت ایمنی استاندارد

شامل Safety Package Plus است که به کمک جانبی ، نظارت بر نقاط کور و کمک معکوس برای عبور و مرور متقاطع اضافه

می کند. قیمت پرچمدار Vorsprung با قیمت 54450 پوند آغاز می شود.